سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش میراثى است گزین و آداب ، زیورهاى نوین جان و تن و اندیشه آینه روشن . [نهج البلاغه]
ادب بندگی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» در دنیا خبری نیست، آرام باش!

تاجری همراه غلامش برای سفر تجاری به کشتی سوار شدند. وقتی کشتی به وسط دریا رسید و در اثر موج دریا به تکان خوردن افتاد، غلامِ دریا ندیده شیون و بی قراری کرد و هرچه به او گفتند کشتی امن است و جای ترس و نگرانی  نیست، اثر نکرد. حکیمی که در کشتی بود، به بازرگان گفت: اجازه بده تا او را آرام کنم. تاجر هم موافقت کرد. حکیم دستور داد دست و پای غلام را بگیرند و او را به دریا بیندازند. مقداری که غلام در آب دریا بالا و پایین رفت، حکیم دستور داد او را گرفتند و به کشتی آوردند. غلام وقتی به کشتی بازگشت، قدر کشتی را فهمید و آرام و راضی در گوشه‏ای ساکت نشست. اهل بیت (علیهم السلام) کشتی‏های الهی‏ اند و در دریای متلاطم دنیا مایه‏ ی نجات ما می‏ باشند. کُلُّنا سُفُنُ الَّنجَاة: همه‏ ی ما اهل بیت کشتی‏های نجاتیم. اگر قدر این نعمت را ندانیم، خدای حکیم ما را از کشتی تسلیم و رضای اهل بیت (علیهم السلام) به دریای ابتلائات دنیوی می‏ اندازند و وقتی طعم تلخ غوطه ‏ور شدن در دنیا و جدایی از اهل بیت (علیهم السلام) را چشیدیم، دوباره ما را به این کشتی نجات باز می‏ گرداند. آن وقت قدر نعمت محبّت و ولایت اهل بیت (علیهم السلام) را خواهیم دانست و دیگر تکان‏های ناشی از امواج ابتلائات دنیوی ما را بی‏قرار و نا آرام نمی‏ کند.

سخنان حاج اسماعیل دولابی

از کتاب مصباح الهدی ص53

نوشته: استاد مهدی طیب

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابن السبیل ( دوشنبه 90/11/24 :: ساعت 11:56 صبح )
»» لِکَیلا تَاسَوا عَلی مَا فاتَکُم وَ لا تَفرَحوا بِما اتیکُم

اینکه خداوند فرموده است: لِکَیلا تَاسَوا عَلی مَا فاتَکُم وَ لا تَفرَحوا بِما اتیکُم: تا بر آنچه از دستتان می‌رود، اندوهگین و متاسف نشوید و به خاطر آنچه به دستتان می‌آید، فرحناک نگردید، اگر نبود یقین به اینکه خداست که چیزها را از ما می‌گیرد یا به ما می‌دهد و خداوند خیرخواه و عالِم به مصالح بندگان خود می‌باشد، پس وقتی چیزی از دستمان می‌رسد، خیر ما در داشتن آن است. اگر این یقین نبود، العیاذبالله این حرف زور بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابن السبیل ( دوشنبه 90/11/17 :: ساعت 5:36 عصر )
»» جواد به حیله‏‏ ی حیله گر نگاه نمی‏‏ کند!

خداوند زود باور و خوش باور و سریع الرضا است. جواد، به حیله‏‌ی حیله گر نگاه نمی‏‌کند.مثل امام حسن (علیه السلام) که به شخص چاپلوسی که در مجلس معاویه به طمع قاطر حضرت به دروغ از ایشان تعریف کرد، با علم به تزویر او، قاطر خود را به او بخشیدند. ان شاء الله جوری نباشیم که وقتی کسی به دیگری عطا می‌کند ما مدعی شویم؛ مثل کسی که به حضرت (علیه السلام) اعتراض کرد که در حالی که می‌دانستید او قلبا به شما علاقمند نیست، چرا قاطر را دادید و حضرت (علیه السلام) پاسخ فرمود: جواد به حیله‌ی حیله گر نگاه نمی‌کند.

سخنان حاج اسماعیل دولابی

از کتاب مصباح الهدی ص 177

نوشته: استاد مهدی طیب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابن السبیل ( یکشنبه 90/11/9 :: ساعت 10:5 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

استغفار راه را باز می کند!
از امام زمان چه می خواهی؟
زرنگ باش!
من خودت را می‏ خواهم!
دنیا خیلی کوچک است! اصلا نیست!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 8
>> مجموع بازدیدها: 50612
» درباره من

ادب بندگی

» پیوندهای روزانه

اهل ولاء [18]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
.: شهر عشق :.
... یاس ...
مهندسی متالورژِی

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» طراح قالب