سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رحمت خدا، حاملان قرآن را فرا گرفته استو آنان به نور خداوند ـ عزّوجلّ ـ پوشیده شده اند. ای حاملان قرآن ! با بزرگداشتِ کتابش با خدا دوستی کنید، تا شما را بیشتردوست بدارد و شما را محبوب خلقش گرداند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
ادب بندگی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ثمره اعتماد به خدا واهل بیت!

وقتی به خدای خودت اعتماد کردی ، راحت می نشینی . بهشت جای نشستن است. فی مَقعَدِ صِدقٍ: در جایگاه صدق و راستی. در دنیا در مجالس ذکر خدا و اهل بیت  و سر سجاده ی نماز باید تمرین نشستن کرد . طوری باید نشست که گویا هیچ وقت قصد رفتن و بلند شدن نداریم . اگر راحت و آرام بنشینیم ، رحمت خدا بر ما می بارد.

سخنان حاج اسماعیل دولابی

از کتاب مصباح الهدی ص 176

نوشته : استاد مهدی طیب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابن السبیل ( یکشنبه 91/2/24 :: ساعت 11:6 صبح )
»» انگار خدا به بنده اش گفته است: نگران نباش، من هستم!

اگر یک شخص غنی که به او اطمینان و اعتماد داری، به تو بگوید نگران نباش و غصه ی بدهی هایت را نخور، خیالت راحت باشد، من هستم؛ ببین این حرف او چقدر به تو آرامش می بخشد و راحت می شوی! خدای مهربان که غنی و تواناست به تو گفته است: اَلَیسَ الله بکافٍ عَبدَه: آیا خداوند برای کفایت امور بنده اش بس نیست؟ یعنی ای بنده ی من، بر ای همه ی کسری و کمبود های دنیوی و اخروی ات من هستم. این سخن خدا چقدر انسان را راحت می کند و به او آرامش می بخشد؟ لذاست که فرمود: اَلا بذِکرِ الله تَطمَئنُ القُلوب: دل ها با یاد خدا آرامش می یابد.

سخنان حاج اسماعیل دولابی

از کتاب مصباح الهدی ص179

نوشته : استاد مهدی طیب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابن السبیل ( چهارشنبه 91/2/13 :: ساعت 5:8 عصر )
»» تنگی خلق نسبت به خدا!

قدیم پلو کم خورده می شد. پسر جوانی همیشه در خیال خود شب عروسی اش را ترسیم می کرد و با خود می گفت آن شب پلوی مفصلّی خواهم خورد. شب عروسی، پدرش مهمان ها را بر سر سفره دعوت کرد و به پسرش گفت : تو سر سفره نرو . پسر بی خبر از آنکه غذای مفصلّی بر ای او در حجله قرار داده اند تا با عروس خانم بخورند، از اینکه پدرش مانع شده که همراه مهمان ها غذا بخورد و شکمی از عزا در بیاورد، به شدت دلخور شد . آخر شب که مهمان ها رفتند، پدرش به او گفت: خوب حالا برو به حجله. پسر که خلقش از دست پدرش به شدت تنگ بود ، با دلخوری گفت: ارواح باباش، هر که پلو را خورده ، برود به حجله . نکند ما هم خلقُمان از دست خدا و موالیانمان تنگ باشد و وقتی راه وصال و لقاء باز می شود و ما را فرا می خوانند، مثل آن داماد باشیم؟ وقتی که با خدا خلوت می کنیم و بر سجاده ی عبادت می نشینیم و یا وقتی که موت می آید و به حجله گاه مؤمنین می رویم، نکند خلُقمان از خدا تنگ باشد.

سخنان حاج اسماعیل دولابی

از کتاب مصباح الهدیص77

نوشته استاد مهدی طیب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابن السبیل ( سه شنبه 91/2/5 :: ساعت 12:10 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

استغفار راه را باز می کند!
از امام زمان چه می خواهی؟
زرنگ باش!
من خودت را می‏ خواهم!
دنیا خیلی کوچک است! اصلا نیست!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 50624
» درباره من

ادب بندگی

» پیوندهای روزانه

اهل ولاء [18]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
.: شهر عشق :.
... یاس ...
مهندسی متالورژِی

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» طراح قالب